weer een week voorbij - Reisverslag uit Salou, Spanje van Maaike Mud - WaarBenJij.nu weer een week voorbij - Reisverslag uit Salou, Spanje van Maaike Mud - WaarBenJij.nu

weer een week voorbij

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maaike

03 Juli 2009 | Spanje, Salou

Het is alweer 2 weken geleden dat ons mam en pap hier zijn geweest.
De zus en de vriend van de zus van Anne zijn deze week hier. Michelle en Nart.
Dinsdag heb ik me geld gebeurd. Dus ik kan er weer ff mee vooruit. ‘s Avond hebben zijn we wat winkels binnen gegaan hier in Salou. Ik heb een hele leuk horloge gezien dus die ga ik nog keer halen. Daarna zijn we naar Lasal gegaan en hebben we daar op het terras wat gedronken. Op een gegeven moment kwamen Faye en die vriend van haar en Klaudia bij ons zitten. Hun mochten eerder gaan van het werk.
Woensdag zijn we naar Tarragona geweest. Deze keer hebben we meer gezien dan alleen heet politie bureau.
De vorige keer toen we daar waren, waren we voor dat NIF nummer, wat we hier nodig hebben omdat we hier werken.
We hebben ons zelf rond geleid door het oude stads centrum van Tarragona. Tarragona is een oud Romeinse stad. Er zijn nog allemaal overblijfselen van die tijd. Ik vind het een hele mooie stad allemaal heel kleine straatjes ziet er leuk uit.
We hebben de bus van kwart voor 11 gepakt naar Tarragona. Heel lang over gedaan. Hij stopte bij elke bushalte en die buschauffeur schoot niet echt op, we hebben denk ik 1 uur 15 minuten of zo in de bus gezeten.
In Tarragona hebben we eerst een plattegrond gevraagd en daarna hebben we een route uitgestippeld. Via deze routen hebben wij zo’n beetje alle bezienswaardigheden gezien. Er is zijn zo’n collumseum waar ze vroeger gladiatoren gevechten gehouden.
Kwamen ook bij zo'n heel groot standbeeld van mensen op elkaar gestapeld. In tarragona is elk jaar een feest waarbij ze mensen opelkaar stapelen.
We hebben over het Rambla gelopen
(pap wij zijn niet zo dom om veel geld te verliezen ;) ;);) ) en kwamen we een Macdonald tegen. De bedoeling van mij was alleen een Macflurrie halen maar kwam tot het besluit dat een menu werd.
Daarna zijn we naar het winkelcentrum gelopen. Het is een heel groot winkelcentrum ze hebben echt van alles. Intersport, Zara, restaurantjes en ook een hele grote winkel waar ze alles verkopen daarin zit een supermarkt,klerenwinkel, schoenenwinkel. Dus een soort winkelcentrum in een winkelcentrum. Ik weet niet hoe ik het anders kan zeggen.
Waren rond half 5 weer thuis. Zijn we weer een dagje weg geweest. De terugweg heb ik weinig van gemerkt zette mijn zonnebril op en ben toen in slaap gevallen.
We hebben tot nu toe op zich best wat gedaan als we vrij zijn. Reus, Jeep Safari nou Tarragona.
Woensdag avond hebben we op het terras gezeten wat gedronken en daarna zijn we met z’n 4 opstap geweest. We zijn toen na de busstop gegaan even later kwamen Eline en Chalana ook daar naar toe. Anne en die zus en vriend gingen rond 1 uur al naar huis. Ik was tot half 3 gebleven of zo.
Donderdag hebben we heel dag (tot 4 uur toen moest ik weer werken) op het strand gelegen. Het was super warm. Voor mijn gevoel was heb meer dan 40 graden. Dus elke keer lekker het water in en uit
Nart, Anne en ik hebben toen gesloten dat we met zo’n banaan meegaan. Voor 15 minuten betaal je per persoon 7 euro dus dat viel nog mee. Maar als je er eenmaal opzit gaat het heel snel, lijkt veel korter dan 15 minuten.
Bij ons zaten er nog 2 andere mensen volgens mij waren Spaanse of Fransen. Op een gegeven moment vlogen we er allemaal af tijdens die val heeft iemand mij geraakt in mijn rib dus die is een beetje gekneusd. Ik had ook ff geïnformeerd hoe duur het water skiën was, maar als je dat alleen wilt doen ben je per kwartier 45 euro kwijt en met z’n 2 betaal je 50 euro per kwartier.

Rond kwart over 2 heb ik met Eline, Chalana, die moeder en tante bij Kaluha gegeten. Anne, Michelle en Nart gingen niet mee.
Ik had een broodje zalm met krabsalade het smaakte echt goed (als ontbijt) haha.
Om kwart over 3 was ik weer thuis want om 4 uur moest ik weer beginnen. Maar ik heb nog heel de dag / avond flink last gehad van mijn rib.

Vrijdag of zo zaten we 's avonds op terras. Die moeder en tante van Chalana, Chalana, eline en ik. Anne was met die zus mee.
We zaten daar lekker aan een borrel. Op een gegeven moment gingen we, en op een bankje zat een man te slapen. De moeder van Chalana die plukkte een bloem en stopte het stussen zijn handen, we kamen niet meer bij van het lachen. Iedereen die langs kwam allemaal foto's maken en lachen.
Was echt grappig.

xxx
uit salou

  • 05 Juli 2009 - 09:19

    Mam:

    Hoi Maaike leuk verslag ben nu bij den Ouden hebben vanmiddag familiepersoneelsfeest.
    nou tot horens. xxxmam

  • 07 Juli 2009 - 21:24

    Karine:

    haa meid!

    Ik zie dat je het weer erg naar je zin hebt.
    en hoe gaat het nu met je Rib? al weer een beetje genezen, en staan leuke foto,s op zeg!
    We soreken elkaar nog, en ik stuur jou nog een leuk kaart!

    xxx karine

  • 09 Juli 2009 - 09:38

    Laura:

    Hey Maaike wat een verhaal zeg. en ik hoor wel dat de buschauffeurs langzamer zijn als hier;)

    Bij die foto met die man met die bloem moest ik ook wel even lachen dus had wel willen zien hoe jullie in een duek lagen;)

    xxx uit Berlicum

  • 10 Juli 2009 - 08:29

    Linnie:

    Hey Meid!
    Leuk om weer wat van je te lezen! Gaat het met je rib alweer beter?
    En met het werken? Nog steeds leuk?
    Wij hebben er hier weer 4 nieuwe bij dus zijn nu met 14-en, drukke bedoeling zo!
    Weetje? Weetje? Edwin komt! Hij komt de 25e en blijft tot de 29e!! :D
    Ben helemaal blij!

    Ik ga nu ook nog ff lekker op het strand liggen en dan werken!

    Spreek je!
    Liefs en dikke knuffel uit Italie!
    xxx

  • 10 Juli 2009 - 12:09

    Sidonia :

    Maaike ik heb iets fout gedaan maar weet niet wat.hoe gaat het nu met je ?alles ok,veel werk zeker en veel vakantie plezier.mooie jongens zeker pas op want die vallen op mooie BLONDE meide doe je best en kijk uit gr tante ELS

  • 13 Juli 2009 - 06:44

    Mams:

    Hoi Maaike
    Ben vrijdageven bij Patty op feest geweest.
    Je krijgt de groeten van tante Paula en heel de van Arle familie en Jet van de PLus ( groenteafdeling) die was er ook daar ook veel groeten van.

  • 13 Juli 2009 - 17:28

    Monique:

    Ha die Maaike,

    Ik zie dat je het goed naar je zin hebt!
    Hoe is het met de mannen daar, al wat leuks tegen gekomen??

    xxx

  • 15 Juli 2009 - 20:37

    Boukje:

    heey maaike!

    we komen je al weer
    bezoeken over ..
    .. 24 dagen :D

    ik heb er al super
    veel zin in ;)
    kunnen we weer is ff
    flink bij buurten ;)

    maar ik hoop je in
    die tussentijd ook nog
    wel te spreken ;)

    xxx boukje

  • 20 Juli 2009 - 20:15

    William Sylvia Roy:

    Hoi Maaike,

    Wat leuk dat we mee kunnen kijken op jou reis. We zien wel dat je het daar goed naar je zin hebt.Geniet er maar van!! Voor je het weet zit je weer in het koude kikkerlandje.
    heel veel groetjes van ons

    William sylvia en roy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salou

Maaike

Actief sinds 06 April 2009
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 17758

Voorgaande reizen:

11 Mei 2009 - 12 Oktober 2009

stage in Salou 2009

Landen bezocht: